MS

Fysiotherapie Dekker biedt neurorevalidatie, in de vorm van oefentherapie, voor mensen met een Niet Aangeboren Hersenletsel (NAH).  Ernstige handicaps kunnen ontstaan onder meer op het terrein van zelfstandig wonen, persoonlijke verzorging, werk en mobiliteit. De neurorevalidatie richt zich op een zo optimaal mogelijk functioneren in het dagelijks leven na een NAH. Indien nodig, wordt de gegeven oefentherapie gecombineerd met ergo- en logopedie.

Voorbeelden van NAH zijn: CVA, traumatisch hersenletsel, neuro-oncologie of hersenletsel ten gevolge van progressief neurologische ziekte zoals Multiple Sclerose (MS) of Parkinson.

Doelstellingen:

• Het herleren van functies  en vaardigheden waarin herstel mogelijk is, zoals bijvoorbeeld bij een CVA of neurotrauma.
  • Het leren behouden van functies, vaardigheden en conditie waarin herstel niet mogelijk is. Dit geldt bijvoorbeeld bij progressieve ziektebeelden als  de ziekte van Parkinson, ALS en dementie of in de chronische fase na een CVA.
  • Het leren toepassen van de geleerde functies en vaardigheden in allerlei dagelijke situaties.
  • Eventueel het leren gebruik van een (loop)hulpmiddel.
  • Het voorkomen van complicaties. Het revalidatieproces wordt gehinderd en de kwaliteit van leven vermindert wanneer complicaties optreden.

Na revalidatie

Na de revalidatie kan men bij Fysiotherapie Dekker deelnemen aan een oefengroep voor het behoud van coördinatie, stabiliteit, kracht en algehele conditie.

Geïnteresseerd?

Bel voor het maken van een afspraak 020-6418641.